CNFIS-FDI-2024-F-0055 – I.D.E.A.L – Inovare, Digitalizare, Educație, Antreprenoriat, Leadership. Medic și antreprenor de succes!

Titlu proiect: ,,I.D.E.A.L – Inovare, Digitalizare, Educație, Antreprenoriat, Leadership. Medic și antreprenor de succes!”

Domeniu vizat: 4.Susținerea activităților societăților antreprenoriale studențești (SAS) din cadrul universităților.

Director de proiect: Prof. Univ. Dr. Marina Imre

Bugetul aprobat:

Finanțare ME: 250.000,00 LEI și Cofinanțare UMFCD: 1.682.458,00 LEI

Total: 1.932.458,00 LEI

Durată de implementare: Aprilie – Decembrie 2024

SCOPUL PROIECTULUI

Proiectul vine în continuarea proiectelor anterioare și are ca scop crearea, consolidarea și promovarea la nivelul universității a unei culturi antreprenoriale capabile să accelereze generarea de afaceri de succes, precum și dezvoltarea dimensiunii intraprenoriale prin integrarea inovațiilor digitale în procesul de instruire a studenților și absolvenților UMFCD.

OBIECTIVE SPECIFICE

Obiectiv 1: Dezvoltarea și susținerea spiritului antreprenorial în rândul studenților și a tinerilor absolvenți, prin activități de informare, colaborare și sesiuni de formare

Activități realizate:

  1. Metodologie și regulamente

Au fost realizate: ,,Metodologia de organizare și participare la activitățile proiectului”, ,,Regulamentul de desfășurare a programului de dezvoltare a competențelor antreprenoriale” și ,,Regulamentul de desfășurare a activităților în cadrul Atelierelor de Microproducție”, scopul fiind informarea potențialilor participanți cu privire la activitățile desfășurate dar, și modalitatea de înscriere. Astfel încât, peste 15.036 de studenți ai UMFCD au fost informați despre conținutul acestora, atât prin rețelele de socializare, cât și prin intermediul adresei de e-mail instituționale.

Indicator asumat 1 metodologie → indicator depășit: 3 metodologii/ regulamente

Indicator asumat 2000 studenți informați → indicator depășit: 15.036 studenți informați

  1. Cursul „Student Antreprenor Ediția a V-a”

În perioada 11-19.05.2024, a fost organizat Cursul „Student Antreprenor Ediția a V-a” pentru studenții și absolvenții din primii trei ani ai UMFCD. Cursul, care a avut o durată de 32 de ore și a fost organizat în 8 module, a abordat teme antreprenoriale, precum organizarea juridică a unei afaceri, business model canvas, finanțe, înțelegerea pieței și a clienților, tehnici de vânzare și marketing. La finalul cursului participanții au primit un certificat de participare. În plus, în cadrul cursului s-a desfășurat o tombolă în cadrul căreia 6 participanți au primit câte un voucher de la ,,SC VMAX ONE SRL”. De asemenea, a fost organizat un concurs al celor mai inovative 3 idei de afaceri, fiind desemnați 3 caștigători care au primit câte o bursă în valoare de 400 lei.  

Indicator asumat 20 studenți participanți/ implicați → indicator depășit: 24 studenți participanți și 6 studenți implicați

Indicator asumat 1 curs de competențe antreprenoriale → indicator realizat: 1 curs de competențe antreprenoriale

Indicator asumat 1 suport de curs → indicator realizat: 1 suport de curs

Indicator asumat 1 concurs al ideilor de afaceri → indicator realizat: 1 concurs al ideilor de afaceri

Indicator asumat 3 premii pentru cele mai bune idei de afaceri → indicator realizat: 3 premii pentru cele mai bune idei de afaceri

  1. Program de mentorat

În perioada 01.06 – 30.07.2024, a fost derulat un program de mentorat, în cadrul căruia studenții și absolvenții participanți la cursul ,,Student Antreprenor Ediția a V-a” au beneficiat de întâlniri periodice cu mentori, având astfel ocazia să discute și să primească îndrumări pentru consolidarea competențelor și abilităților antreprenoriale. În cadrul programului de mentorat au participat 12 echipe. Fiecare echipă a participat la 2 sesiuni individuale și 2 sesiuni de grup.

Indicator asumat 10 sesiuni de mentorat → indicator depășit: 30 sesiuni de mentorat

Indicator asumat 3 cadre didactice implicate → indicator realizat: 3 cadre didactice implicate

Indicator asumat 15 studenți participanți → indicator depășit: 24 studenți participanți

  1. Școala de Vară

O altă activitate semnificativă a fost organizarea unei Școli de Vară cu tematică antreprenorială în perioada 20-29.09.2024, care le-a oferit participanților oportunitatea de a îmbunătăți planurile de afaceri și pitch-urile dezvoltate în cadrul activităților anterioare. Au fost desfășurate 4 sesiuni de tutorat, 3 workshop-uri și 4 training-uri. În baza acordului de parteneriat semnat cu SAS ASE a fost organizată o deplasare la Centrul de Perfecționare Complex Predeal ,,Ion Roșca”, în cadrul căreia au fost organizate 3 sesiuni de tutorat și 4 sesiuni de training.

De asemenea, în cadrul ,,Școlii de Vară” s-au desfășurat o sesiune de tutorat în format online: ,,Fii pregătit! Tips&Tricks pentru Concursul Final” și 3 workshop-uri: ,,Strategii de comunicare în antreprenoriatul medical”, ,,Modalități de accesare a fondurilor publice”, ,,Antreprenoriat medical- de la idee la implementare”.

Indicator asumat 4 sesiuni de tutorat, 2 workshop-uri → indicator depășit: 4 sesiuni de tutorat, 3 workshop-uri, 4 training-uri

Indicator asumat 4 tutori implicați → indicator depășit: 9 tutori implicați

Indicator asumat 1 acord de parteneriat → indicator depășit: 2 acorduri de parteneriat (semnare acord de parteneriat cu SAS ASE și prelungire acord de parteneriat cu Banca Transilvania)

Indicator asumat 20 burse pentru participare → indicator depășit: 24 burse pentru participare

Indicator asumat 15 studenți participanți → indicator depășit: 84 studenți participanți formați și 7 studenți implicați

  1. Organizarea unor vizite de lucru în cadrul unor companii etalon

În data de 15 noiembrie, echipele clasate pe locurile II și III la ,,Concursul Planurilor de Afaceri” au avut ocazia să exploreze un sistem de sănătate privat integrat printr-o deplasare locală la AIS CLINICS&HOSPITAL SRL și la laboratorul S.C. EGO TEST LAB SRL. În cadrul deplasării, participanții au vizitat diverse secții ale clinicii și ale laboratorului, observând activitățile zilnice dintr-un mediu clinic modern. De asemenea, câștigătorii locului I la ,,Concursul Planurilor de Afaceri” au avut șansa unică de a participa în perioada 1-5 decembrie, la un program intensiv organizat în centrele de inovație mondială în implantologie – Bredent din Germania, în cadrul unei deplasări internaționale.

Indicator asumat 3 acorduri de parteneriat cu companii internaționale/locale → indicator realizat: 3 acorduri de parteneriat cu companii internaționale/locale

Indicator asumat 2 deplasări locale și 1 deplasare internațională → indicator realizat: 2 deplasări locale și 1 deplasare internațională

Indicator asumat 6 studenți participanți → indicator depășit: 10 studenți participanți

  1. Luna Antreprenoriatului

Luna octombrie a fost dedicată celei dea doua ediții a Lunii Antreprenoriatului în UMFCD (01.10- 31.10.2024), care a inclus 6 workshopuri, dintre care: 4 workshop-uri fizice și 2 online prin intermediul platformei Microsoft Teams. Workshop-urile ce s-au desfășurat fizic au fost: ,,Negociere constructivă în afaceri” susținut de Nicolescu Dragoș, ,,Antreprenor în domeniul medical-roluri și provocări” susținut de Conf. Univ. Dr. Nedelcu Roxana, ,,Dezvoltarea competențelor antreprenoriale în domeniul farmaceutic”susținut de Conf. Univ. Dr. Ciolan Dragoș (workshop organizat în parteneriat cu SSFB în cadrul evenimentului studențesc ,,InterFarma”), ,,Inovare în marketingul digital conex domeniului medical și stomatologic” susținut de Conf. Univ. Dr. Nicolescu Mihnea (workshop organizat în parteneriat cu LSMDB în cadrul evenimentului studențesc ,,Săptămâna Științifică”).

Workshop-urile care s-au desfășurat online prin intermediul platformei Microsoft Teams au fost susținute de către Nicolescu Dragoș, acestea fiind următoarele: ,,Importanța creativității în business” și ,,Comunicare eficientă – relații de succes în afaceri”.

Indicator asumat 5 workshop-uri/ateliere de lucru și/sau webinarii → indicator depășit: 6 workshop-uri/ateliere de lucru și/sau webinarii

Indicator asumat 2 cadre didactice implicate → indicator realizat: 2 cadre didactice implicate

Indicator asumat 2 experți din mediul antreprenorial implicați → indicator realizat: 2 experți din mediul antreprenorial implicați

Indicator asumat 100 studenți/absolvenți participanți → indicator depășit: 127 studenți/absolvenți participanți și 11 studenți implicați

Indicator asumat 2 acorduri de parteneriat cu asociații studențești reprezentative la nivelul UMFCD ® indicator realizat: 2 acorduri de parteneriat cu asociații studențești reprezentative la nivelul UMFCD (SSFB și LSMDB)

  1. Organizarea unei campanii de promovare în scopul extinderii comunității SAS UMFCD

 În vederea extinderii și consolidării comunității SAS UMFCD, au fost realizate și distribuite, prin intermediul   canalelor social-media, 4 podcast-uri, 15 materiale educative, 114 materiale grafice.

În scopul promovării SAS UMFCD au fost achiziționate 475 kit-uri personalizate care au fost distribuite în cadrul activităților desfășurate din cadrul proiectului.

Totodată a fost organizat și un eveniment de promovare în data de 18.04.2024 la care au participat studenți, absolvenți și cadre didactice.

Indicator asumat 1 eveniment fizic de promovare a SAS → indicator realizat: 1 eveniment fizic de promovare a SAS

Indicator asumat 20 participanți → indicator depășit: 29 studenți participanți și 3 cadre didactice

Indicator asumat 268 materiale de promovare → indicator depășit: 608 materiale de promovare (4 podcast-uri, 15 materiale educative, 114 materiale grafice, 475 kit-uri personalizate)

Indicator asumat 2500 studenți/ absolvenți informați privind activitatea SAS → indicator depășit: 7049 studenți/ absolvenți informați privind activitatea SAS

Obiectiv 2: Identificarea și susținerea celor mai bune proiecte antreprenoriale dezvoltate de către studenți și absolvenți, prin organizarea unui concurs de planuri de afaceri

Activități realizate:

  1. Concursul Planurilor de Afaceri

În data 09.10.2024 a avut loc ,,Concursul Planurilor de Afaceri” în cadrul căruia 9 echipe finaliste și-au prezentat ideile de afaceri, pe care le-au dezvoltat și îmbunătățit în colaborare cu mentorii lor. În cadrul acestui concurs, au fost acordate 3 premii pentru cele mai inovative planuri de afaceri, după cum urmează:

  • Locul I: o bursă în cuantum de 5000 lei/echipă și finanțarea unei deplasări internaționale la o companie
  • Locul II: o bursă în cuantum de 3000 lei/echipă și organizarea unei vizite la o clinică locală din domeniul medical
  • Locul III: o bursă în cuantum de 2000 lei/echipă și organizarea unei vizite la o clinică locală din domeniul medical

Indicator asumat 1 concurs al planurilor de afaceri → indicator realizat: 1 concurs al planurilor de afaceri

Indicator asumat 5 planuri de afaceri → indicator depășit: 9 planuri de afaceri

Indicator asumat 3 premii acordate → indicator realizat: 3 premii acordate

Indicator asumat 2 cadre didactice membri în comisia de evaluare → indicator depășit: 3 cadre didactice membri în comisia de evaluare

Indicator asumat 2 parteneri din mediul economic membri în comisia de evaluare → indicator realizat: 2 parteneri din mediul economic membri în comisia de evaluare

Obiectiv 3: Sprijinirea dezvoltării abilităților practice ale studenților prin organizarea de ateliere de microproducție

Activități realizate:

  1. Ateliere de microproducție

Au fost organizate 42 ateliere de microproducție în cadrul ,,Laboratorului de Tehnici Digitale în Stomatologie” al UMFCD, la care au participat 475 de studenți de la ,,Facultatea de Stomatologie” și de la ,,Facultatea de Moașe și Asistență Medicală” – specializarea Tehnică Dentară. În cadrul acestor ateliere participanții au beneficiat de un amplu cadru de învățare, de tip teoretic și practic, în domeniul stomatologiei digitale și a tehnicilor moderne de lucru în cabinetul stomatologic.

Indicator asumat 20 ateliere de microproducție → indicator depășit: 42 ateliere de microproducție

Indicator asumat 300 studenți participanți → indicator depășit: 475 studenți participanți

Indicator asumat 3 cadre didactice implicate → indicator depășit: 4 cadre didactice implicate

Indicator asumat 2 studenți implicați → indicator realizat: 2 studenți implicați

Indicator asumat 200 scanări diagnostice faciale/orale → indicator depășit: 242 scanări diagnostice faciale/orale (121 scanări diagnostice faciale și 121 scanări diagnostice intraorale)

Indicator asumat 1200 materiale didactice printate 3D → indicator depășit: 1265 materiale didactice printate 3D

Indicator asumat 5 echipamente achiziționate/upgradate → indicator realizat: 5 echipamente achiziționate/upgradate (3 echipamente achiziționate și 2 echipamente upgradate)

  1. Expoziția pentru materialele printate 3D

În cadrul concursului de admitere la Universitatea de Medicină și Farmacie ,,Carol Davila” din București din data de 21.07.2024  a fost organizată o expoziție în vederea promovării materialelor realizate prin utilizarea tehnologiei de printare 3D. Materialele au fost executate de ,,Laboratorul de Tehnici Digitale în Stomatologie „din cadrul CICDS, în colaborare cu ,,Laboratorul de Printare 3D” din cadrul CieH. Piesele printate 3D au fost oferite actualilor și viitorilor studenți ai universității, în scopul promovării cunoștințelor și tehnologiilor inovative dezvoltate la nivelul UMFCD.

Indicator asumat 3500 materiale printate 3D → indicator depășit: 4801 materiale printate 3D

Indicator asumat 1 expoziție organizată → indicator realizat: 1 expoziție organizată

Obiectiv 4: Asigurarea de spații modernizate pentru susținerea activităților de tip antreprenorial și educațional în campusul universitar

Activități realizate:

  1. Reamenajarea, modernizarea și dotarea unor spații din căminele universității

Au fost  renovate, modernizate și dotate 4 săli de lectură și 2 spații de socializare în vederea sprijinirii și desfășurării de activități de tip antreprenorial și educațional în campusul universitar.

Indicator asumat 6 spații renovate, modernizare și dotate → indicator realizat: 6 spații renovate, modernizare și dotate (4 săli de lectură și 2 spații de socializare)